شکایت گروهی از هنرمندان آمریکایی از هوش مصنوعی گوگل به علت نقص کپی رایت_خبردار

شکایت گروهی از هنرمندان آمریکایی از هوش مصنوعی گوگل به دلیل نقص کپی رایت


خبردار

جمعی از هنرمندان آمریکایی شکایتی را علیه هوش مصنوعی گوگل ثبت کرده‌اند و در آن گفتن کردند این هوش مصنوعی قانون کپی رایت را نقض کرده است. به نظر می‌رسد این نقص قانون به علت منفعت گیری از یک دیتا ست عمومی برای تمرین هوش مصنوعی  Imagen گوگل تشکیل شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این هوش مصنوعی گوگل در عرصه تبدیل متن به عکس فعالیت دارد و یکی از تازه ترین اهداف هنرمندان عرصه‌های گوناگون و جدال آنها با شرکت‌های فناوری بر سر حق مالکیت معنوی آثار محسوب می‌شود. اکنون جمعی از هنرمندان به علت نقص قانون کپی رایت از این هوش مصنوعی شرکت گوگل شکایت کردند.

جینگا ژانگ، عکاس و سه فرد دیگر به گفتن تصویربردار از افراد شاکی پرونده حقوقی گوگل در کالیفرنیا می باشند. آنها در این شکایت مدعی می باشند دیتاست های حاوی آثار آنها برای آموزش هوش مصنوعی گوگل برای تمرین منفعت گیری شده است. بدین ترتیب نقض قانون کپی رایت در رابطه آثار آنها و میلیون ها آثار آنها به وقوع مدام است.

افزایش توانایی ربات‌های دو پای گوگل با پشتیبانی هوش مصنوعی_خبردار
ادامه مطلب

منظور از هوش مصنوعی گوگل در این پرونده سرویس تبدیل متن به عکس Imagen گوگل بوده است. این در حالی است که گوگل در سال ۲۰۲۲ به طور رسمی خبرداد تمرین هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس را با منفعت گیری از دیتا ست LAION 400M انجام داده است. دیتا ست نامبرده شده به طور عمومی و در دسترس همگان قرار داشته و اکنون شرکت‌های مختلفی از آن منفعت گیری می‌کنند. در این دیتا ست نزدیک به ۴۰۰ میلیون عکس وجود دارد که همه انها همراه با توضیحات بوده و سرویس‌های هوش مصنوعی می‌توانند از آن برای بهبود و تمرین منفعت گیری کنند. هنرمندان می‌گویند آثار حاضر در دیتا ست مورد نظر بدون اجازه آنها توسط شرکت‌های بزرگ مورد منفعت گیری قرار داده و این کار علتنقض قانون کپی رایت شده است.

برای آموزش حل مسائل ریاضی به طور قدم به قدم می‌توانید از گوگل بارد پشتیبانی بگیرید
ادامه مطلب
آخرین مطالب

پیش از این نیز شکایت‌هایی از سرویس میدجرنی و Stable Diffusion  به علت منفعت گیری از دیتا ست شبیه توسط هنرمندان به ثبت رسیده می بود. این هنرمندان شاکی می‌گویند قوانین حاضر نتوانسته‌اند خود را با حالت جاری وفق داده و شدت بالای پیشرفت فناوری علتشده تا قانونگذاران عقب بمانند. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ فناوری منفعت گیری از این دیتا ست‌های عمومی را مطابق قوانین جاری نوعی منفعت گیری عادلانه دانسته و آن را ناقض قانون کپی رایت در نظر نمی‌گیرند.

به زودی کاربران امکان حذف اپلیکیشن ها در گوگل پلی را از راه دور خواهند داشت
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

خبردار

اقتصاد

سلامتی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

کسب وکار

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی



منبع