بیشتر از ۸ درصد دلارهای سرزمین خرج شرکتهای خودروسازی می‌شود_خبردار

بیش از ۸ درصد ارز کشور خرج شرکتهای خودروسازی می‌شود


خبردار







بر پایه آمارهای گمرک، در سال ۱۴۰۲، ۷۰درصد ارز تعلق داده شده برای صنعت ماشین به مونتاژکاران رسیده است‌.



به نقل از تجارت‌نیوز، آمار‌ها مشخص می کند مونتاژکاران نزدیک به ۷۰درصد ارز صنعت ماشین‌سازی‌ را بلعیده‌اند؛ ضمن این که صنعت ماشین‌سازی‌ به‌تنهایی ۸درصد از ارز سرزمین را مصرف می‌کند؛ چیزی نزدیک به ۶میلیارد یورو! از طرفی، مرور آمار و رقم های مربوط به ارز تخصیص یافته به صنعت ماشین‌سازی‌ مشخص می کند انتقاد‌ها به مقدار ارز تخصیص‌یافته به مونتاژکاران چینی بجاست؛ ارزی که می‌توانست به تشکیل ماشین یا راه‌اندازی خط تشکیل همراه با انتقال تکنولوژی تعلق داده شود.

شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم_خبردار
ادامه مطلب

۵، ۴میلیارد دلار؛ هزینه ارزی ماشین

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

آن‌طور که فهرست ۱۰۰وارد‌کننده برتر سال ۱۴۰۲نشان می‌دهد در سال قبل جمع کل واردات ایران رقمی بالغ بر ۶۶.۲میلیارددلاربوده که ۵ میلیارد و ۳۷۸میلیون دلار آن به صنعت ماشین‌سازی‌ تعلق یافته است. این یعنی این که حدود۸درصد از جمع کل مصارف ارزی سرزمین مربوط به صنعت ماشین‌سازی‌ است. مسئله دیگر این که ۲۲.۳درصد از جمع کل واردات ۱۰۰شرکت برتر در سال ۱۴۰۲مربوط به صنعت ماشین‌سازی‌ بوده است.

ایران‌ماشین و سایپا، ۳۳درصد

در سال ۱۴۰۲، جمع کل ارز دریافتی شرکت ایران‌ماشین و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش رقمی نزدیک به یک‌میلیاردو ۶۷میلیون دلار و شرکت سایپا نزدیک به ۳۹۴میلیون دلار بوده است. این یعنی این که سهم ایران‌ماشین از جمع مصارف ارزی صنعت ماشین‌سازی‌ ۲۴درصد و سایپا ۹درصد بوده است و قسمت عمده ارز به شرکت‌هایی تعلق یافته که با داخل کردن قطعات ماشین‌های چینی آنها را مونتاژ و سرهم می‌کنند؛ این موضوعی است که در قبل بار‌ها مورد اعتراض فعالان این صنعت نیز قرار گرفته است.

تداوم کم شدن بازارهای سهام آسیا
ادامه مطلب

مونتاژکاران، ۶۷درصد

با انتشار کردن فهرست ۱۰۰وارد‌کننده برتر سرزمین در سال قبل اشکار شد که شرکت‌های ماشین‌سازی‌ که محصولات خود را به‌صورت مونتاژی تشکیل می‌کنند ارز‌های هنگفتی دریافت کرده‌اند که رقمی نزدیک به ۳.۱میلیارد دلار را شامل می‌شود که این مقدار ۶۷درصد از کل ارز تخصیص‌یافته به صنعت ماشین‌سازی‌ است. مطابق لیست منتشره، در جمع ۱۰واردکننده برتر سرزمین طی سال قبل، نام ۳شرکت فعال در خودروسازی که عمدتا مشغول مونتاژ ماشین‌های چینی می باشند به چشم می‌آید. در این بین، صنایع خودروسازی مدیران با سهم یک‌میلیارد دلاری، ارزبرترین شرکت در صنعت خودروی سرزمین طی سال قبل بوده است؛ این در حالی است که محصولات این شرکت نیز به قیمتی بالاتر از بازار‌های جهانی فروخته خواهد شد.





منبع :


همشهری






دسته بندی مطالب

برخی از صندوق‌های بازنشستگی اساساً ورودی ندارند
ادامه مطلب

خبردار

اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی



منبع