تزریق همگانی واکسن گارداسیل (HPV) فعلا لزومی ندارد_خبردار

تزریق همگانی واکسن گارداسیل (HPV) فعلا لزومی ندارد


خبردار

حسین فرشیدی درمورد تبلیغات گسترده در فضای مجازی درمورد فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در عرصه حالت شیوع بیماری HPV در سرزمین و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: کارکرد ما باید بر پایه اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک سرزمین در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی می باشند؛ به این علت برای این سرزمین، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. به این علت در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

او همین طور گفت: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را داخل برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، اشکار است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این زیاد رقم بسیاری است.

روانشناسی رنگ سیاه؛ نماد تاریکی یا قدرت و پختگی؟
ادامه مطلب

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال قبل در حال انجام تحقیقات مورد لزوم می باشند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را اشکار کند، داخل برنامه واکسیناسیون کشوری می کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با گفتن این که اکنون تشکیل و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، او گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی می باشند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و تعداد بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

آخرین مطالب
سوغات پیکان‌پور از سفرش به هند؛ بازدید چالش‌های دارویی ایران و هند
ادامه مطلب

وی درمورد الزام منفعت گیری از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای حرکت پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به علت روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در سرزمین ما با دقت به شرایط حاضر لزومی ندارد که همه افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این مطمعن برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در آخر او گفت: پژوهشگاه وابسته این وعده را داده است که در بازه وقتی شش ماهه اطلاعات ملزوم را اراعه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به سود مردم است، حتما انجام خواهد شد./ایسنا

دسته بندی مطالب

به واردات فوریتی دارو آخر دهید!
ادامه مطلب

خبردار

اقتصاد

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

سلامتی

کسب وکار

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی



منبع