غرق شدن اقتصاد استارتاپی رژیم صهیونیستی_خبردار

غرق شدن اقتصاد استارتاپی رژیم صهیونیستی


خبردار

در دهه قبل استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری قسمت بسیاری از بار اقتصاد اسرائیل را به دوش می‌کشیدند ولی اکنون ادامه‌دار شدن جنگ غزه، عملاً حالت استارتاپ‌ها را طوفانی کرده است. همین نوشته عرصه‌ساز تضعیف اقتصاد رژیم صهیونیستی شده است چراکه پیش از این صنعت فناوری، موتور پیشران و یکی از محرک‌های مهم اقتصاد رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد ولی اکنون در حالت شکننده‌ای قرار دارد. به طور کلی اقتصاد اسرائیل متکی به صادرات فناوری وهمچنین مالیات‌های مربوط به این قسمت است که نزدیک به ۵۰ درصد از کل صادرات این رژیم را راه اندازی می‌دهد، به این علت ضربه به استارتاپ‌ها عملاً به معنی نابودی اقتصاد اسرائیل است.

وال استریت ژورنال آشکار کرد که در دو دهه قبل قسمت فناوری، بازده اقتصادی رژیم صهیونیستی را سه برابر کرده می بود اما اکنون تجارت فناوری شهرک‌نشینان اسرائیلی به علت کشته و مجروح شدن و این چنین غیبت کارکنان به علت جنگ غزه، دچار مشکل شده است. اکوسیستم استارتاپی و شرکت‌های فناوری اسرائیل نیاز حیاتی به تزریق اندوخته دارد؛ موضوعی که هرچند در قبل به راحتی انجام می‌گرفت و اندوخته‌های خارجی به سوی شرکت‌های فناوری سرازیر می‌شد، اما اکنون به علت بی‌ارامش شدن منطقه، تعداد بسیاری از اندوخته‌گذاران را از وجود در این وادی بر حذر می‌دارد.

به گزارش کسب نیوز، در شرایط جاری، اندوخته‌گذاران برای هر گونه اندوخته‌گذاری در اسرائیل و نجات اقتصاد آن، باید نه یک بار بلکه دو یا ۳ بار فکر کنند و نوشته را با دقت و تردید بیشتری مورد مطالعه قرار دهند. آمار مشخص می کند هرچند فعالیت نزدیک به ۴۰ درصد از استارتاپ‌ها در سال‌های تازه حول محور نوآوری‌های فناوری بوده ولی اکنون این حوزه با مشکلات عمده‌ای روبه رو شده است. به جستوجو وقوع جنگ، اندوخته‌گذاران علاقه چندانی به حمایتمالی از استارتاپ‌های اسرائیلی ندارند و در میانه بحران جاری اقتصاد این سرزمین، مقدار اندوخته‌گذاری‌ خارجی در استارتاپ‌ها تقریباً به نصف افت یافته است.

افشای استراتژی های فروش رقیب ها
ادامه مطلب

یک نظرسنجی که به‌تازگی توسط مقامات نوآوری رژیم صهیونیستی انجام شده است، نشان داد که نیمی از استارتاپ‌های اسرائیلی حتی برای ۶ ماه دیگر هم پول نقد ندارند و تعداد بسیاری از آنها دلواپس نبوده است تزریق بودجه و اندوخته در آینده توسط اندوخته‌گذاران می باشند.

مطابق این گزارش، کم شدن بودجه استارتاپ‌های فناوری رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، آنجا اشکار می‌شود که آمار مشخص می کند استارتاپ‌های فناوری در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، تنها نزدیک به ۱.۳ میلیارد دلار اندوخته جذب کرده‌اند که این رقم در قیاس با زمان شبیه سال قبل از آن(۲۰۲۲)، نزدیک به ۴۶ درصد افت داشته است و این یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.

16وب سایت و بازار برتر چین برای کسب و کار الکترونیک
ادامه مطلب

کارشناسان اعتقاد دارند جنگ غزه، فناوری‌های پیشرفته اسرائیل را در بلاتکلیفی مستمر قرار داده و سال ۲۰۲۴ را به سالی محوری تبدیل کرده است که می‌تواند مسیر آینده این رژیم را شکل دهد؛ بعد اگر فکری به حال اقتصاد خود بویژه قسمت استارتاپ‌ها و فناوری نکند، باید چشم به راه سقوط اقتصادی شدیدتری باشد چراکه در بحبوحه رقابت جهانی سریع در کنار بی‌ثباتی سیاسی، چالش‌های پیش روی فناوری پیشرفته اسرائیل هر روز زیاد تر و پیچیده‌تر می‌شود.

یک صنعت در حال غرق شدن

یقیناً برخی هم اعتقاد دارند که غرق شدن صنعت فناوری رژیم صهیونیستی فقط مربوط به جنگ اسرائیل و حماس نیست و سقوط اقتصادی استارتاپ‌ها در میانه اختلافات شدید سیاسی در این سرزمین از یک سال پیش اغاز شده می بود اما این جنگ به آن شدت بخشیده است. وال استریت ژورنال در گزارش خود به یک صندوق اضطراری اشاره کرده که در ماه نوامبر ۲۰۲۳ (دوماه بعد از اغاز جنگ غزه)، بر پایه اندوخته‌گذاری خطرپذیر(venture capital) تشکیل شد و قرار می بود به ۳۰ استارتاپ‌ نیازمند حداقل ۲۰ میلیون دلار پول نقد به گفتن اندوخته تزریق شود. با دقت به شرایط جنگی حاضر، در آن زمان، بیشتر از ۷۰۰ شرکت که شدیداً به پول نقد نیاز داشتند، برای دریافت پشتیبانی از صندوق خواست اراعه کردند. این نوشته بی‌شک اکنون با طویل شدن جنگ، تشدید شده و استارتاپ‌های بیشتری چشم انتظار اندوخته می باشند.

استراتژی های بازاریابی برای افزایش ثبت نام دانش آموزان
ادامه مطلب

نمایان شدن نوک کوه یخ در ۷ اکتبر

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

جاناتان کاتز، تحلیلگر اسبق اکو در وزارت اقتصاد اسرائیل او گفت: در میانه بحران جنگ در کنار همه نگرانی‌هایمان، یکی از دغدغه‌های مهم، مقدار اندوخته‌گذاری خارجی است که یقیناً قبل از رخداد ۷ اکتبر هم نوک کوه یخ این مشکلات اشکار می بود. پیش از ۷ اکتبر، به علت اختلافات داخلی، اندوخته‌گذاران بر سر یک دوراهی قرار داشتند و برخی به جستوجو راهی برای خروج از استارتاپ‌های اسرائیلی بودند؛ اتفاقی که سپس از اغاز جنگ شدت گرفت و اکنون اندوخته‌گذاران خارجی اندکی به این نوشته روی خوش نشان خواهند داد.

با ادامه‌دار شدن تنش در غزه، اقتصاد اسرائیل دچار مشکلات بسیاری شده است که قسمت بسیاری از آن، ناشی از اختلال در کارکرد شرکت‌های فناوری است.بر پایه گزارش صندوق بین‌المللی پول، در سال ۲۰۲۲ این صنعت ۱۸.۱ درصد از تشکیل ناخالص داخلی اسرائیل را تشکیل کرد و این چنین ۴۸.۳ درصد از صادرات رژیم صهیونیستی را به خود تعلق داد، اما به جستوجو وقوع جنگ غزه، این رقم در سال ۲۰۲۳ افت چشمگیری داشته است و در صورت ادامه‌دار شدن جنگ به گمان زیادً باید ناظر سهم کمتر فناوری در تشکیل ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ باشیم.

3 مسئله بازاریابی برای افزایش فروش دیجیتال
ادامه مطلب

به هرحال اکنون سوال این است که آیا خارجی‌ها هم چنان می‌خواهند در فناوری پیشرفته اسرائیل اندوخته‌گذاری کنند یا ترجیح خواهند داد پول خود را در مکانی امن اندوخته‌گذاری کنند. جواب، اشکار است تعداد بسیاری از آنها ترجیح خواهند داد با استارتاپ‌های اسرائیلی کار نکنند که این برای اقتصاد اسرائیل فاجعه است.

مشکلات اقتصادی ادامه‌دار

سازمان نوآوری اسرائیل دراین باره او گفت: قسمت فناوری اسرائیل در دهه قبل به شدت رشد کرده و تقریباً نیمی از کل صادرات و یک پنجم تشکیل اقتصادی را به خود تعلق داده می بود اما اکنون اتفاقی که برای این استارتاپ‌ها و مقدار اندوخته آنها رخ داده غیرقابل فکر است و تلاش داریم برای استارتاپ‌ها کاری کنیم.در همین جهت سازمان نوآوری اسرائیل تعلق ۱۰۰ میلیون دلار بودجه دولتی برای حمایتاز شرکت‌های فناوری، بویژه استارتاپ‌هایی که منبع های مالی خود را از دست داده‌اند نظر داده و کوششها برای جذب این بودجه ادامه دارد، هر چند برخی امکان تعلق این رقم بودجه را در شرایط سیاسی بی‌ارامش اسرائیل دور از ذهن می‌دانند.

افتنیروی فناوری

به طور کلی، صنعت فناوری در دهه قبل در اسرائیل رونق داشت و با دوبرابر شدن تعداد شرکت‌های فناوری، نزدیک به نیم میلیون نفر در شغل‌های مرتبط با فناوری استخدام شدند که این تعداد نزدیک به ۱۴ درصد از نیروی کار اسرائیل را راه اندازی می‌داد. اما اکنون به جستوجو وقوع جنگ و اخراج قسمت عمده کارکنان، صنعت فناوری اسرائیل و درنتیجه، اقتصاد این سرزمین با مشکل زیاد بزرگی روبه رو شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که فناوری اسرائیل را به خطر انداخته، این است که قسمت عمده‌ای از فعالان حوزه فناوری به خدمت در نیروهای دفاعی اسرائیل فراخوانده شده‌اند درحالی که سن اکثر آنها ۳۵ سال یا کمتر بوده است.

ویژگی هایی که نشان می دهد برای گسترش کسب و کار خود آماده هستید
ادامه مطلب

به این ترتیب برخی از شرکت‌هایی که به کارمندان با توانایی‌تر و در نتیجه مسن‌تر متکی می باشند، چندان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، اما استارتاپ‌هایی که افراد جوان‌تر را بویژه در پست‌های کلیدی و مدیریتی استخدام می‌کنند با مشکلات بیشتری دست به گریبان می باشند و علاوه بر افتاندوخته مجبورند با دردسر افتنیروی کار هم دست و پنجه نرم کنند. حداقل ۱۵ درصد از نیروهای متخصص و ماهر شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها به جنگ فراخوانده شده‌اند که خود بر توازن نیرو در این شرکت‌ها تأثیر بالایی داشته به طوری که حتی اگر این شرکت‌ها از نظر مالی هم تا حدودی موفق عمل کنند ولی افتنیروی کار ضربه شدیدی بر پیکر استارتاپ‌ها داخل خواهد کرد./

دسته بندی مطالب

خبردار

اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی



منبع