گوگل روی مسدودکننده‌های تبلیغات محدودیت‌های بیشتری را اعمال می‌کند_خبردار

گوگل روی مسدودکننده‌های تبلیغات محدودیت‌های بیشتری را اعمال می‌کند


خبردار

شرکت گوگل با اعمال تغییراتی در مکانیزم حمایتاز افزونه‌ها در مرورگر کروم، محدودیت‌های جدیدی را برای مسدودکننده‌های تبلیغات به وجود اورده است. این تصمیم با مقصد بهبود امنیت و کارکرد مرورگر اتخاذ شده است، اما به طور مستقیم بر قابلیت‌های تعداد بسیاری از افزونه‌های محبوب، به اختصاصی مسدودکننده‌های تبلیغات، اثرگذار خواهد می بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و بر پایه گزارش‌های انتشار شده، گوگل با انتقال از فریم‌ورک Manifest V2 به نسخه جدیدتر Manifest V3، قابلیت‌های گسترش‌دهندگان افزونه‌ها را محدود کرده است. این تغییرات به معنی حذف امکان میزبانی کدهای خارجی و محدود شدن به APIهای تعریف شده توسط گوگل است.

یکی از با اهمیت ترین قربانیان این تحول، افزونه محبوب uBlock Origin است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن منفعت گیری می‌کنند. با وجود تلاش گسترش‌دهندگان برای تطبیق این افزونه با استانداردهای تازه، نسخه اصلاح شده آن، یعنی uBlock Origin Lite، قابلیت‌های کمتری نسبت به نسخه مهم دارد و نمی‌تواند به طور کامل از کاربران در برابر تبلیغات مزاحم محافظت کند.

کوششهای گوگل برای مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات به همین جا ختم نمی‌شود. پیش از این نیز ناظر اقداماتی از سوی این شرکت برای محدود کردن کارکرد این افزونه‌ها در پلتفرم‌هایی همانند یوتیوب بوده‌ایم. این رویکرد مشخص می کند که جنگ بین شرکت‌های فناوری و گسترش‌دهندگان مسدودکننده‌های تبلیغات هم چنان ادامه دارد و هر دو طرف به جستوجو یافتن راه‌هایی برای پیشی گرفتن از یکدیگر می باشند.

دسته بندی مطالب

خبردار

اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی