خبردار
به نقل از تجارتنیوز، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بینالمللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، در حال برگزاری است. طی این دوره از نمایشگاه بینالمللی الکامپ، نماینده شرکت مخابرات ایران باهدف معارفه خدمات و سرویسها وجود اشکار کرده است.
داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، طی بازدید از غرفه نماینده شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه الکامپ، او گفت: شرکت مخابرات ایران، شرکت مادر فراهم زیرساختهای ارتباطی در حوزه کسبوکارهای دیجیتال است. شرکت مخابرات ایران، اپراتور همراه و ثابت را در داخل خود جایداده است و در حوزههای دیتا، فیبر نوری، تلفن ثابت و غیره فعالیت میکند و تنها شرکتی در سرزمین است که باید زیرساختهای اقتصاد دیجیتال را فراهم آورد و در این عرصه پیروزیهای خوبی را کسب کرده و در سراسر سرزمین پوشش ارتباطی همراه و ثابت را اراعه کرده است. درزمینهٔ فیبر نوری که بهگفتن یک بستر انتقال سریع و امن تازه در عرصه زیرساختی نقل است، عمل های خوبی انجام داده است و در همه سرزمین وجود دارد و میتواند وجود خود را تحکیم کند.
او در ادامه او گفت:بعد از آمادهسازی زیرساختها باید به سراغ سیاستگذاری برویم؛ شرکتهای اراعهکننده خدمات تازه که بر پایه اقتصاد دیجیتال فعالیت میکنند، باید بتوانند از زیرساختهای حاضر منفعت گیری کنند. اگر به خدمات نوین مقداری قدیمی شده مراجعه شود، همانند بانکداری دیجیتال، بهداشت، آموزش و کسبوکارهای خاص، فهمید میشویم که زیرساخت مهم آن را مخابرات فراهم کرده است و گسترش این زیرساختها باید ادامه اشکار کند. مخابرات تا به امروز تنها زیرساخت را فراهم میکرده است و از سال قبل تصمیم گرفته است، خود به عرصه اراعه خدمات داخل شود و بخشی از درآمدزایی خود را به شکل تازه ادامه دهد؛ در این راستا اقداماتی صورت گرفته است که ازجمله آنها میتوان به شرکت کاراشاب اشاره کرد.
زارعیان سخن بگویید خود را با دادن یک خبر خوش به متقاضیان اینترنت پرسرعت در ادامه گفت و او گفت: ما از روز قبل شدت اینترنت فیبر نوری را از صد مگابایت بر ثانیه، برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند به هزار مگابایت بر ثانیه افزایش دادهایم. این اتفاق نویدی است برای افرادی که میخواهند از فیبر نوری برای کسبوکارهای خود منفعت گیری کنند و شدت هزار مگابایت بر ثانیه سرعتی است که میتواند به هر نیازی از تشکیل محتوا تا بازیهای آنلاین گرفته پاسخگو باشد. از همه متقاضیان نیز دعوت میکنیم تا از این سرویس منفعت گیری کنند.»
قدم دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در حوزه اینترنت اشیاء
عبدالله گفتن – مدیر مخابرات منطقه البرز و مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم شرکت مخابرات ایران هم طی بازدید از غرفه نمایشگاه مخابرات ایران در الکامپ او گفت: در اولین قدم، دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم تحولاتی که در سطح جهانی رخ داده است را شناسایی کرده است. در این مسیر ده تا یازده محور شناساییشده است. تمرکز ما بر برخی از حوزهها است که نزدیکی بیشتری با کسبوکارهای ما دارد و اولین قدم را در حوزه اینترنت اشیاء برداشتیم که پایه انقلاب صنعتی چهارم است.
نقش الکامپ در دستیابی به اهداف دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم
او در ادامه او گفت: در این راستا اغاز به شناسایی شرکتهایی کردیم که در این حوزه فعال می باشند و کارکردند، تا بتوانیم از توان آنها برای گسترش اینترنت اشیاء منفعت گیری کنیم. در این راستا ۶ محور را شناسایی کردیم که عبارتاند از سنسور، اتصال، پلتفرم عمودی، پلتفرم افقی، ابر داده و هوش مصنوعی، در طول همه اینها نیز به او گفت و گو امنیت پرداختیم. تصمیم داریم همه شرکتهایی که در داخل سرزمین در این حوزه فعال می باشند را شناسایی کنیم و در این مسیر از نمایشگاههایی که برگزار خواهد شد، همانند نمایشگاه الکامپ پشتیبانی میگیریم. اکنون در گسترش پلتفرم و سنسور دو شریک خوب و قوی پیداکردهایم و قرارداد آنها در حال نهایی شدن است. در حوزه کشاورزی، دامداری و داده ابری نیز در حال فعالیت و گسترش محصول هستیم.
دو مقصد راهبری شرکت مخابرات ایران برای کسبوکارهای نوین
یوسف شکوری – معاون راهبرد و گسترش شرکت مخابرات ایران هم طی بازدید از غرفه کاراشاب در الکامپ او گفت:با دقت به گستره وجود شرکت مخابرات ایران در سطح سرزمین و پیشینه اراعه خدمات ارتباطی آن، برای کسبوکارهای نوین نیز برنامه دارد. نیازهای بازار ایجاب میکند تا ما همه الزامهای کسبوکارهای نوین را شناسایی کنیم و اهداف راهبردی برای آنها تعیین کردیم.
او در ادامه با اشاره به این که دو مقصد راهبردی گسترش شراکتها و اندوختهگذاری در زیستبوم دیجیتال و خلق جریانهای تازه درآمدی از بستر زیستبوم دیجیتال تا به امروز تعیین شدهاند، او گفت: برای افزایش شراکتها در این خصوص و تعداد خدماتی که میتوانیم در حوزه کسبوکارهای نوین داشته باشیم نیز برنامهریزی کردهایم. برای سرویسهای هوشمند در همه قسمتها، از صنعت گرفته تا منازل و کسبوکارها، برنامهریزی کردهایم و برای هرآن چه که در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسبوکارهای نوین میتواند به مردم خدمات اراعه کند برنامه داریم.
یاسر باقری – مدیرکل بازدیدهای اقتصادی و گسترش کسبوکار شرکت مخابرات، در ادامه این بازدید، او گفت: شرکت مخابرات از دیرباز در هسته مرکزی اقتصاد دیجیتال مشغول فعالیت بوده است و اولین شرکتی می بود که به او گفت و گو دیجیتالی کردن اراعه خدمات ورود کرد و تا به امروز نیز بر همین مبنا جلو رفته است. شرکت مخابرات بعدازآنکه توانست در او گفت و گو رساندن صدا به خانههای مردم در رتبه هشت جهانی قرار گیرد، داخل حوزه خدمات اینترنت و دیتا شد و اکنون بالای ۶۰ درصد خدمات اینترنت در سرزمین را به شکل مستقیم اراعه میکند و بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد اراعه خدمات اینترنتی نیز بر بستر شرکت مخابرات به منازل مردم میرسد.
باقری در ادامه با اشاره به این که اینترنت هسته اقتصاد دیجیتال است، او گفت: وقتی که او گفت و گو ارتباطات همراه پیش آمد، شرکت مخابرات ایران، برند همراه اول را تا سیس کرد و بعد از جدا گانه کردن آن بهگفتن شرکتی که آماده ورود به بورس باشد، توانست این فناوری نوین را به دست همه مردم ایران رساند.
سهم ۹۵ درصدی شرکت مخابرات ایران در پروژه فیبر نوری
او در ادامه او گفت: اکنون سرویسدهنده مهم در حوزه فیبر نوری نیز شرکت مخابرات است؛ بالای ۹۵ درصد فیبر نوری که در سرزمین کشیده شده است و در حال اراعه خدمات است، به شرکت مخابرات ایران تعلق دارد. دیگر اپراتورها نیز در حال ورود به این حوزه می باشند. هیچ انحصاری در این بازار وجود ندارد و میتواند در این حوزه، بازار رقابتی شکل بگیرد. حتی باوجود ورود دیگر اپراتورها به این حوزه به نظر نمیرسد سهم شرکت مخابرات ایران به زیر ۷۰ درصد در پروژه گسترش فیبر نوری برسد.
مخابرات ایران میتواند اپراتور فناوریهای نوظهور باشد
مدیرکل بازدیدهای اقتصادی و گسترش کسبوکار شرکت مخابرات در ادامه افزود: شرکت مخابرات ایران، در فضاهای اطراف هسته نیز واردشده است؛ اگر روزی تنها اپراتور صدا بوده است، امروز میتواند اپراتور فناوریهای نوظهوری باشد که در قالب انقلاب صنعتی چهارم نقلشده است و در دنیا در حال پیشروی است؛ ازجمله هوش مصنوعی، بلاک چین و کلان داده.
ورود شرکت مخابرات ایران به اپراتوری سلامت و حملونقل
باقری در ادامه او گفت:یکی از حوزههایی که شرکت مخابرات اکنون به آن ورود کرده است، او گفت و گو اینترنت اشیاء است. اپراتورهای مخابراتی در جهان نیز همین مسیر را پیشگرفتهاند. آنها نیز به جستوجو رساندن اینترنت به اشیاء، بعد از رساندن آن به افراد و خانهها می باشند. شرکت مخابرات از سال قبل با شناسایی شرکای تجاری قدر در حوزههای ذکرشده، تلاش داشته است که شبکهسازی در سطح همکاری تجاری را تشکیل کند تا به پشتیبانی توانمندیهای داخلی اینترنت اشیاء را نیز به خانههای مردم بیاورد. شرکت مخابرات ایران به حوزه اپراتوری نظارت تصویری نیز ورود اشکار کرده است. در سال جاری در حوزه اپراتوری سلامت و حملونقل نیز در حال ورود است تا بتواند فناوریهای نوظهور را قدمبهقدم بهصورت اقتصادی به خانهها مردم بیاورد.
منبع :
ایسنا
دسته بندی مطالب
منبع
More Stories
خبر خوش شرکت مخابرات ایران برای کاربران_خبردار
خبر خوش شرکت مخابرات ایران برای کاربران_خبردار
خبر خوش شرکت مخابرات ایران برای کاربران_خبردار