بورسی بودن فدکس (FADAX) یک مزیت منحصر بفرد است_خبردار

بورسی بودن فدکس (FADAX) یک مزیت منحصر بفرد است


خبردار

جهان صنعت در مصاحبه‌ای اختصاصی با امیر ایزدی، مدیرعامل فدکس و عضو هیات مدیره شرکت ریل گردش ایرانیان (سهامی عام)، از استراتژی‌ها و جهت‌گیری‌های کلیدی که به این پیروزی‌ها منجر شده است سخن بگویید کرد. او با اصرار بر اهمیت باز تعریف و بومی نمودن مفاهیم کسب‌وکار در ظرف جامعه جاری، به برنامه‌های آتی شرکت و دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ اشاره کرد.

«امیرایزدی» بنیانگذار فدکس در رابطه فدکس و نقطه اغاز این شرکت او گفت: قصه فدکس، قصه تلاش تیمی است که از الگوهای پیروزی در قبل راضی نیست و می خواهد چرخ را در بستر حاضر مجددا اختراع کند، تا بهبودی را در سبک زندگی قشر متخصص و متوسط جامعه رقم بزند.

از ابتدای سال ۱۳۹۹ که ایده پذیره نویسی مستقیم در بازار اندوخته در هلدینگ فدک نقل شد تا اسفند ۱۳۹۹ که ثبت شرکت ریل گردش ایرانیان(سهامی عام) با پیروزی انجام شد، مسیر پرپیچ و خمی در سازمان بورس و اداره ثبت شرکت‌ها طی شد تا برای اولین بار اتفاقی رقم بخورد که تا آن زمان نشدنی به نظر می‌رسید. تولد فدکس در دل شرکت ریل گردش ایرانیان ادامه همان تقلا برای خلق است.

جانِ فدکس از همین امیدِ عملی به نتایج بهتر و از بین بردن مانع ها سنتی کسب‌وکار می‌آید.

تولد باشگاه سبک زندگی فدکس ادامه رویکرد فدک به کیفیت است

او در خصوص تفاوت فعالیت فدکس با برنامه اولیه تاسیس این شرکت افزود: وقتی که یک شرکت تاسیس می‌شود،‌ امیدنامه و مبنا‌نامه شرکت حاوی تعهدات مشخصی است و شرکت با تملک ۲۰ دستگاه واگن آلمانی از مجموعه فدک تاسیس شد و کلیه منبع های حاصل از پذیره نویسی صرف بازسازی ۱۳ دستگاه شد که هم اکنون در حال منفعت برداری در خطوط ریلی تحت کلاس ۵ ستاره است. اما با تشدید افزایش نرخ ارز، محدودیت‌های تخصیص ارز و سیاست‌های انقباضی نظام پولی ادامه فرآیند بازسازی با مانع ها جدی روبه رو شد. از طرفی سرکوب قیمت در کلاس خدمات ۵ ستاره توسط دولت برنامه بازسازی واگن های باقی مانده را در بین زمان دچار ابهام نمود. از اینرو جهت از بین بردن این تنگنا و ترسیم دورنمای امیدبخش برای سهامداران خرد و کلان شرکت مطرح باشگاه سبک زندگی فدکس در شهریور ۱۴۰۱ در هیات مدیره نقل و مورد تصویب قرار گرفت. می‌توان او گفت تقلای ما برای خروج از حالت قبلی بسترساز تحول ریل گسترش شرکت از صنعت کند و سخت ریلی به یکی از پرشتاب ترین صنایع حال حاضر دنیا شد: فناوری مالی یا همان فین تک.

جدیدترین کاغذ دیواری های سه بعدی
ادامه مطلب

‌ایزدی در ادامه او گفت: باشگاه سبک زندگی فدکس در واقع ادامه رویکرد قطارهای ۵ ستاره فدک به زندگی است، که سفر را در«رسیدن» خلاصه نمی‌کند و می‌خواهد با اراعه خدمات با کیفیت، زنجیره قیمت در سفر را از لحظه رویا پردازی آن خلق کند. مشخصا فدکس می‌خواهد ترجمان زنجیره قیمت برای کاربران در زندگی باشد. موتور پیشران این باشگاه توان و سلامت مالی کاربران است. این چرخش در کسب‌وکار شرکت توانسته افق جدیدی را نزد سهامداران ترسیم کند، چراکه تولد فدکس پاسخی به تغییرات محیط اقتصادی و مهم تر از آن در جهت خوانش مترقی از گسترش‌کسب‌وکار است.

بورسی بودن فدکس (FADAX) یک مزیت منحصر بفرد است

باشگاه سبک زندگی فدکس زمان منحصربفرد برای بانک‌ها است

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

از آنجا که موتور پیشران فدکس، توان و سلامت مالی اعضا و کاربران می‌باشد، نوشته تامین مالی از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، که از دو طریق قابل بازدید است. اولین مدل تامین مالی، امکانات داخلی شرکت است که می‌تواند از تسهیلات و صدور اوراق منفعت گیری نماید که از این بابت ساختار مالی شرکت کاملا آماده است. دومین مسیر تامین مالی، افزایش اندوخته توسط سهامداران تازه است که توان شرکت را به راحتی افزایش خواهد داد. علاوه بر این‌ها، دغدغه تعداد بسیاری از اندوخته‌گذارانِ کسب و کارهای دیجیتال، برنامه خروج است. در شرایط اقتصادی نامطمئن، این نگرانی دوچندان شده و همین امر جهت عدم اندوخته‌گذاری در صنایع نوین همانند فین‌تک شده است. فدکس به گفتن یک شرکت بورسی این نگرانی را مرتفع کرده است. بعضاً می‌شنویم که بانک‌ها اندوخته‌گذاری‌هایی که در فین‌تک دارند، عملاً غیرقابل خروج شده است. از طرفی بازار اندوخته فضای شفافی است که روندهای رشدِ یک شرکت دیده شود و آثار آن در آینده در تابلو بورس و در قیمت سهمِ روزانه لحاظ شود. ماهیت فدکس به گفتن پلتفرم اندوخته‌گذاری برای بانک‌ها و گروه‎های مالی بزرگ بی‌نظیر است. امیدواریم آثار امکاناتی که در خودمان تشکیل کرده‌ایم و برنامه‌های استراتژیکی که در شراکت با چند بانک تخصصی داریم را در افزایش سطح کیفیت و مقیاس خدمات فدکس در آینده مشاهده نمایید.

سایه سنگین اظهارات وزیر ارتباطات بر سر الکامپ ۲۰۲۴_خبردار
ادامه مطلب

در فدکس باورمان این است که عصر پیشِ‌رو، هر محصول و خدمتی از اهمیت خواهد افتاد مگر این که توانسته باشد با معنی زندگی همراه شود

ایزدی در خصوص دستاوردهای «فدکس» در یکسال قبل در ادامه گفت: به طور کلی دستاوردهای فدکس را می‌توانیم در چند مورد دسته بندی کنیم. اولین و مهم ترین آن این است که فدکس برداشت معقول و دقیقی را از کسب‌وکار فناوری مالی به خصوص او گفت و گو اعتبار مختصر زمان (BNPL) در سرزمین دارد. نحوه تعامل با کاربر، نرخ اعتبار و بافت محصول گواه این فهمیدن است. از طرفی این که ما در فدکس به جستوجو معنی زندگی هستیم و به تعبیر من فدکس در آینده ایستاده‌ است. به شخصه باشگاه سبک زندگی را برای خودم فرصتی برای زندگی بهتر می‌دانم، چرا که عمیقا در فضایی زندگی و کار می‌کنم که برای «لحظه» نیز به جستوجو معنی و محصول هستم. ما باور داریم به زودی در جهان، محصول (product) از اهمیت خواهد افتاد، مگر این که توانسته باشد به نوعی با معنی زندگی همراه شود. نوشته بعدی حل چالش‌های تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد است. فدکس علیرغم این که سابقه‌ای در صنعت دیجیتال و فناوری‌های مالی نداشت اما توانست تیم خوب و چابکی را دور هم جمع کند که امروز یکی از مزیت های رقابتی این شرکت است. دستاورد بعدی رشد کسب‌وکار و ابعاد مالی شرکت است که اتفاق افتاده است. ما کمتر ناظر آن هستیم که یک استارتاپی در سال اول به اندازه مخارج خود فروش داشته باشد. طبق معمول اندوخته‌گذاران تا سه سال اول به این نقطه امیدوار نیستند. اما تیم ما توانسته با تدوین استراتژی‌های مناسب به این نقطه برسد.

حرکت اول، هلدینگ اندوخته‌گذاری جسورانه همراه اول_خبردار
ادامه مطلب

هوش مصنوعی می‌تواند برای ایران همان نفت اواخر قرن ۱۳ باشد

مدیرعامل فدکس در خصوص تغیرات تازه که در حوزه ارتباطات و فناوری رخ داده و روی کسب‌وکارهای اینترنتی تاثییر گذاشته گفت: تحولاتی که در فضای کسب‌وکار اقتصاد دیجیتال در حال وقوع است حتی در ایران هم زیاد سریع بوده و به نوعی این بسترِ جادوییِ ارتباطات مسائل و چالش‌های جدی همانند رقابت به ‌همراه دارد. در فدکس بر مبنای تفکر طراحی (Design Thinking) ، تلاش می‌شود طراحی‌ها و محصولات خلق شده‌ی ناشی از آن در راستای توانایی کاربر سنجیده و اصلاح شوند و یادگیری عمیق از آن حاصل شود. اخیرا برنامه ریزی جذابی برای منفعت گیری از هوش مصنوعی در فدکس صورت گرفته که تا قبل از آخر سال، محصول مشخصی را در فدکس داشته باشیم که از هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کند و می‌تواند شدت و کارایی محصولات را افزایش دهد. باتوجه به ظرفیت منبع های انسانی سرزمین، هوش مصنوعی به همانند نفت، می‌تواند ایران را به بازیگر جهانی تبدیل کند که همانند اغاز قرن قبل، عرصه گسترش را به شدت تشکیل نماید که یقیناً نیازمند یک استحاله اجتماعی است.

راهکارهای عملیاتی مدیران عاملِ حاضر در بازارهای رقابتی/ نهنگ‌های اقیانوس سرخ، از تبلیغات غافل نشوند_خبردار
ادامه مطلب

بورسی بودن فدکس (FADAX) یک مزیت منحصر بفرد است در فدکس یک مشکل با مشکلی به مراتب بزرگتر حل می شود

ایزدی در خصوص عمل های فدکس برای بهبود توانایی خرید مشتریان خاطرنشان کرد: بطور سنتی مساله‌ی یک کسب‌وکار دیجیتال، کاربر محوری و خلق توانایی مناسب برای کاربر است. اما آن چیزی که در نقشه راهمان به طور جدی به جستوجو آن هستیم معنی عمیق تری از زندگی کاربران است. در بافت مکان – زمان به جستوجو طراحی محصول هستیم و هوش مصنوعی را برای این به کار خواهیم گرفت. در واقع ما برای طراحی یک محصول منحصر بفرد می‌خواهیم کار سخت‌تری انجام بدهیم و آن ربط محصول ما با معنی زندگی است. در فدکس مشکلات با حل مشکلات بزرگتر حل خواهد شد! و امروز برای فهمیدن معنی زندگی می‌خواهیم هوش مصنوعی را در اختیار بگیریم. با هوش مصنوعی به جستوجو شخصی‌سازی خدمات فدکس برای مخاطبمان هستیم. ورود هوش مصنوعی در فن‌آوری مالی یک الزام است و به نظر می‌رسد ناظر ورود یک متغیر برهم زننده در زندگی انسان هستیم.

احتمالا مقداری تنها بنظر برسیم اما روی هوش مصنوعی حساب کرده‌ایم

ایزدی مدیرعامل فدکس در جواب به این سوال که منظور دقیق شما از باشگاه سبک زندگی چیست او گفت: اکثر افراد جامعه برای تعلقات کوچکتر و ناچیزتری چون کاتارسیس فوتبالی (مشاهده و لذت شوق فوتبال) باشگاه خود را دارند، رنگ خود را دارند، شعار و لباس و قهرمان و… این همه فقط برای یک لذت محدود و سطحی؛ اما برای خودِ زندگی، باشگاهی ندارند. برای این که معنی آن را بگوییم ناچاریم برای آن لباس بپوشیم، سخن بزنیم و سالها بگذرد که برای خودمان ملموس شود و دیگران هم ما را بشناسند. فدکس آن باشگاهیست که خود زندگی را مقصد قرار داده است. زندگی، قسمت‌ها و لایه‌های زیاد و متنوعی دارد. احتمالا نتوان به عمیق‌ترین لایه‌ها نزدیک شد؛ اما می‌توانیم از حوزه مالی، سفر، خرید، سلامت و مدیریت ثروت اغاز کنیم. محصولات متنوعی داریم که رو به گسترش می باشند و بطور جدی مفاهیمی چون اتحاد برندها (Brands Alliance) را پیگیر هستیم. احتمالا مقداری تنها بنظر برسیم؛ اما روی هوش مصنوعی و تغیرات ناشی از آن زیاد حساب کرده‌ایم!

تقصیر کار عقب‌ماندن گسترش فیبر نوری در ایران کیست؟_خبردار
ادامه مطلب

بازاریابی متفاوت «فدکس» : هرکسی یک باشگاه می‌خواهد!

مدیرعامل فدکس در خصوص نقش رسانه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی و ارتباطات او گفت: این سوال خاصی برای ما است. به این علت که جواب عمومی به این سوال، برنامه‌های بازاریابی رایج است. اما جواب ما به این سوال این است که اتفاقا یکی از تمایزهای فدکس حرکت بازاریابی آن در جامعه است که به گفتن یک استراتژی جدی در برنامه های ما لحاظ شده است. همانطور که ناظر هستید بیلبورد و تبلیغات رایجی از فدکس را در جامعه نمی‌بینید، چرا که ما به جستوجو بازاریابی زیاد (Mass Marketing) نیستیم، بلکه به جستوجو بازاریابی موثر هستیم. این یک انتخاب استراتژیک است که ما بخشی از جامعه را مقصد‌گذاری کردیم که انتظارات متغیری از خدمات فناوری مالی دارد. در منبع های جامعه شناسی اقتصادی، کلاسی از جامعه تعریف می‌شود به نام PMC(Professional Managerial Class) ، که اینها متخصصین جامعه می باشند. در واقع چرخ‌های گسترش سرزمین در فکر و تخصص این افراد است و سالهاست در فرآیند مهاجرت از تعدادشان کاسته می‌شود. ما می‌خواهیم به این قشر باشگاه بدهیم. اقشار دیگر هم باشگاه دارند؛ قرمز و آبی می‌پوشند؛ اما PMC ها تعلق خاطر چندانی به باشگاه ورزشی ندارند! این افراد برای زندگی یک باشگاه ملزوم دارند. بازاریابی اینکار سخت است. ابزارهای رایج بازاریابی دیجیتال برای مقصد ما پیشنهادی ندارند. احتیاط می‌کنید ما اینجا هم برای حل یک مشکل (فروش) یک مشکل بزرگتر را باید حل کنیم! به این علت بازاریابی ما به نوعی متفاوت از بازاریابی محصولات شبیه خواهد می بود، یعنی بازاریابی عمومی نخواهد داشت و با تمرکز زیاد تر، انتخاب و گزینش دقیق تری این اتفاق خواهد افتاد.

دسته بندی مطالب

خبردار

اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی