Xtrim VX تجهیزبه دستیار راننده حرفه‌ای هوش مصنوعی_خبردار

Xtrim VX  مجهز به دستیار راننده حرفه‌ای هوش مصنوعی


خبردار







در قبل، کروز کنترل های متدوال (CCS) به گفتن راهکاری برای رانندگانی نقل می بود که از رانندگی طویل زمان و خسته‌کننده در جاده‌ها خسته شده بودند. این سیستم با قفل کردن شدت ماشین در حد معینی، به رانندگان اجازه می‌داد تا بدون نیاز به سختی دادن پدال گاز، شدت ثابتی را نگه داری کنند.



در قبل، کروز کنترل های متدوال (CCS) به گفتن راهکاری برای رانندگانی نقل می بود که از رانندگی طویل زمان و خسته‌کننده در جاده‌ها خسته شده بودند. این سیستم با قفل کردن شدت ماشین در حد معینی، به رانندگان اجازه می‌داد تا بدون نیاز به سختی دادن پدال گاز، شدت ثابتی را نگه داری کنند. با این حال، این سیستم دارای محدودیت‌هایی می بود، به طوری که در صورت افت شدت خودروی جلویی، راننده ناچار به لغو کروز کنترل و ترمز کردن ماشین می بود.

کروز تطبیقی با شدت کامل (ACC)

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

 با پیشرفت‌های فناوری، سیستم‌های کروز کنترل گسترش یافتهتری گسترش یافته‌اند. XTRIM VX، یکی از مدل‌های تازه ماشین، به سیستم ACC تجهیزشده است که قابلیت‌های فراتر از نسل قبلی را اراعه می‌دهد. این سیستم با منفعت گیری از تکنولوژی‌هایی همانند رادار موج میلی‌متری و دوربین‌ها، قادر است فاصله ایمن با خودروی جلویی را نگه داری کند، حتی در شرایطی که خطوط جاده اشکار نیستند. ACC می‌تواند شدت ماشین را در محدوده ۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم و در پیچ‌ها به طور فعال شدت را افت دهد، که این کار به راننده اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را بر کنترل فرمان و دیگر عملکردهای ایمنی همانند AEB، LKA و LDW معطوف کند.

 

کروز یکپارچه (ICA)

این چنین به سیستم ICA تجهیزاست که در شدت‌های کمتر از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، کارکرد یکپارچه پشتیبانی کروز را فعال می‌کند. این سیستم به ماشین اجازه می‌دهد تا در نزدیکی مرکز خط حرکت کند و حتی در منحنی‌ها، بدون نیاز به فعالیت فیزیکی راننده، مسیر خود را نگه داری کند. برای مثال در مسیرهای منحی تا وقتی که شعاع انحنای خط حرکت زیاد نباشد و راننده به طور فعال فرمان را نچرخاند یا چراغ راهنما را روشن نکند و دست‌های راننده از فرمان جدا نشود، ICA می‌تواند وسیله نقلیه را با شدت تعیین شده توسط راننده حرکت دهد، یا از وسیله نقلیه پیش رو برای نگه داری فاصله ایمن تعیین شده پیروی کند. در صورتی که در جاده علامت‌گذاری خطوط وجود نداشته باشد، این کارکرد غیرفعال می‌شود، صرف‌نظر از این که وسیله نقلیه در جلو ماشین وجود داشته باشد یا نه. این کارکرد می‌تواند پاهای راننده را زمان رانندگی با شدت بالا آزاد کند، و خستگی پاهای راننده را از سختی دادن پدال گاز در طول رانندگی‌های طویل زمان از بین ببرد.

139

گسترش کروز کنترل هوشمند

XTRIM برای گسترش  زیاد تر محصولات و تشکیل عکس بهتر از برند، راه حل یکپارچه سازی را در نظر گرفت و iACC کروز تطبیقی ​​هوشمند را راه اندازی کرد. iACC در کنار TJA (دستیار ترافیک) قرار دارد. در این سیستم هنگامی که مسیر آزاد است، ماشین به طور خودکار اطلاعات خودروی مورد نظر و خط جلو را شناسایی می کند و به طور خودکار آن را جستوجو می کند و به رانندگی در لاین ادامه می‌دهد.

140

وسیله نقلیه می تواند به طور خودکار خودروی مورد نظر را جستوجو کند و به رانندگی با کروز تطبیقی ​​در خط ادامه دهد، وسیله نقلیه می تواند منحنی جلویی را به دقت شناسایی کند، بعد از ورود به منحنی به طور خودکار شدت خود را افت دهد. شدت تنظیم شده راننده بعد از خروج از منحنی این کارکرد می تواند بار رانندگی را تا حد بسیاری افت دهد، ایمنی ماشین را بهبود بخشد و رانندگی را آسان تر و ایمن تر کند.

با گسترش مداوم فناوری، کارکرد ACC در ابتدا برای افت اثرات خستگی بر راننده طراحی شد و با گسترش زیاد تر رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را برای رانندگان به ارمغان آورد. سیستم‌های پیشرفته پشتیبانی راننده هوشمند XTRIM VX به راحتی شرایط پیچیده جاده‌ای در شهرها را تسهیل می‌:نند و توانایی هوشمند کارآمدتر، قابل اعتمادتر و راحت‌تری را به ارمغان می‌آورند.










دسته بندی مطالب

خبردار

اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی



منبع