خبردار
به نقل از تجارتنیوز، سرهنگ رابعه جوانبخت درمورد تصادفات عابرین پیاده او گفت: بر پایه بازدید های انجام شده، در بزرگراه ها بیشترین تصادفات فوتی رخ می دهد که در این بین، ۴۱ درصد فوتیان تصادفات، عابرین پیاده می باشند.
وی با اشاره به بزرگراه هایی که بیشترین تصادفات فوتی را دارند؛ افزود: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابرین پیاده را داراست و سپس از آن، بزرگراه آیت الله سعیدی و سپس از آن بزرگراه شهید همت سه محور بزرگراهی در او گفت و گو تصادفات عابرین پیاده می باشند .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار بالای فوتیان عابر پیاده، در ادامه گفت: قاعدتا عابرین پیاده نبایددر عرض بزرگراه ها تردد داشته باشند ولی این نوشته هم قابل دقت است که برخی از بزرگراه های شهر تهران به گونه ای طراحی شده که پر تردد می باشند و در کنار آنها مراکز درمانی وجود داردند و نیاز به تردد عابرین پیاده دارند.
جوانبخت او گفت: عابرین پیاده باید برای داشته باشند که فقط باید از پل های عابر پیاده و از زیرگذر ها تردد کنند؛ حتی اگر این دور بودن آنها به قیمت پیاده روی زیاد باشد ولی این نوشته قیمت آن را دارد که جان آنها نگه داری شود.
او گفت:رابطه مستقیمی بین از دست دادن نور خورشید و تصادفات عابرین پیاده وجود دارد . هر چه مقدار ما نور خورشید را از دست بدهیم حتی اگر تردد عابرین پیاده هم کم باشد ولی بسیاری تصادفات فوتی و جرحی آنها افزایش اشکار می کند و این نوشته فقط برای این است که عابرین پیاده از سوی رانند گان دیده نمی شوند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: به این علت بر پایه تحلیل های ما، از ساعت ۲۰ تا ۲۴، بیشترین تصادفات فوتی عابرین پیاده در بزرگراه ها رخ می دهد به این علت مسئله مهم این است که عابرین پیاده حتما در اوقات تاریکی هوا از لباس های روشن بپوشند. این چنین منفعت گیری از لباس ها و کفش هایی که نوار شبرنگ دارند و به بهتر دیده شدن پشتیبانی می کند؛ پیشنهاد می شود.
جوانبخت او گفت:عابرین پیاده باید خود را در جایگاه راننده ببیند که با آن سرعتی که حرکت می کنند آیا واقعا عابر پیاده را در بزرگراه می بیند ؟
او گفت:باید بگوییم زیاد از بزرگراه ها دارای روشنایی کافی و ملزوم نیستند و دید راننده فقط و تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ های جلوی خودروی خود است و کل وسعت و میدان دید او در واقع فضای جلویی ماشین و محدوده آن می شود.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت:اگر در این شرایط عابر پیاده ای در جلوی این ماشین حرکت کند یقینا راننده دید کافی را ندارد و علتبرخورد با عابر می شود ؛ اما رانندگان چطور می توانند این شرایط را مدیریت کنند ؟ جواب این است که می بایست شدت خود را افت دهند . هنگامی شدت شما پایین بیاید به راحتی میدان دید راننده خوب می شود و می توانید به راحتی مانع ها را دیده و به موقع تصمیم گیری کنند.
منبع :
ایسنا
دسته بندی مطالب
منبع
More Stories
عابران پیاده ۴۱ درصد فوتیان تصادفات در تهران_خبردار
عابران پیاده ۴۱ درصد فوتیان تصادفات در تهران_خبردار
عابران پیاده ۴۱ درصد فوتیان تصادفات در تهران_خبردار