پرواز پیروزی‌آمیز تاکسی‌ پرنده در چین / پکن به حمل‌ونقل هوایی در ارتفاع پایین می‌اندیشد

پرواز موفقیت‌آمیز تاکسی‌ پرنده در چین / پکن به حمل‌ونقل هوایی در ارتفاع پایین می‌اندیشد


به نقل از تجارت‌نیوز، تاکسی پرنده را یک شرکت فناوری در شانگهای ساخته است. ظاهر این تاکسی پرنده زیاد همانند به هلیکوپترهای سنتی است. طراحی داخلی آن نیز تا حدودی یادآور کابین‌های هوشمند خودروهای الکتریکی تازه است. 

در قسمت جلوی محفظه آن یک پلتفرم کنترل هوشمند وجود دارد. این چنین صندلی‌هایی برای یک نیروی تامین ایمنی پرواز و چهار سرنشین  تعبیه شده است. این «تاکسی هوایی» می‌تواند تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

خبر خوش درمورد امکان این تاکسی هوایی این است که قابلیت برخاستن و فرود عمودی به آن اجازه می‌دهد تا در فرود نیازی به باند نداشته باشد.

اما قیمت آمد و شد با این تاکسی هوایی چه مقدار است؟

برآیندها تا کنون مشخص می کند که انتظار می‌رود قیمت بلیت تک ‌نفره مسیر پرواز آزمایشی، با زمان زمان پرواز ۲۰ دقیقه، ۳۰۰ یوان (نزدیک به ۴۲ دلار آمریکا) باشد.

مسئله مثبت دیگر منفعت گیری از این تاکسی هوایی در حمل و نقل شهری این است که همانند مثالهای کلاسیک سر و صدای بسیاری به راه نمی‌اندازد.

تاکسی هوایی در چین AP Photo

اکنون در اطراف شانگهای ۸ شرکت هواپیماسازی با اصرار بر طراحی هواپیماهای با قابلیت پرواز در ارتفاع پایین مستقر می باشند. 

با وجود اشتیاق شرکت‌ها به اندوخته‌گذاری و طراحی در این عرصه، کنترل دقیق هوایی و الزامات ایمنی تشکیل و راه‌اندازی خطوط مرتبط با تاکسی‌هوایی را زیاد محدود کرده است.

پرواز آزمایشی پیروزی‌آمیز این تاکسی پرنده شاهدی بر محبوبیت روزافزون «پروازهای در ارتفاع پایین» است. بدین معنی که در سال‌های تازه ناظر رشد علاقه شرکت‌ها به اندوخته‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی هوانوردی در ارتفاع زیر ۳ هزار متر هستیم. 

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

هواپیماهای بدون سرنشین، هلیکوپترها و هواپیماهای الکتریکی با قابلیت برخاست و فرود عمودی در این زمره قرار می‌گیرند. 

برآوردها مشخص می کند که اندوخته‌گذاری چین در صنعت هوانوردی با قابلیت پرواز در ارتفاع زیر ۳ هزار متر سال قبل از ۵۰۰ میلیارد یوان فراتر رفته و انتظار می‌رود این اندوخته‌گذاری تا سال ۲۰۳۰ به ۲ تریلیون یوان برسد.

منبع: یورونیوز











منبع