گمان زیان ۷۵ میلیون دلاری ایکس به‌علت انصراف تبلیغ‌دهندگان

احتمال ضرر 75 میلیون دلاری ایکس به‌دلیل انصراف تبلیغ‌دهندگان






نیویورک تایمز در گزارشی اظهار کرده است که درآمد ایکس از تبلیغات به‌علت بایکوت شرکت‌های بزرگ به گمان زیادً تا ۷۵ میلیون دلار افت اشکار می‌کند.



به نقل از تجارت‌نیوز، شبکه اجتماعی ا‌یکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، طبق معمولً بیشترین درآمد را در ماه‌های آخر سال به‌دست می‌آورد، چون برندهای بزرگ و کوچک کمپین‌های تبلیغاتی خود را در آن برگزار می‌کنند. بااین‌حال، اکنون حرف های شده است که بیشتر از ۱۰۰ برند و حتی انواع فرد دیگر از تبلیغ‌کنندگان، همانند نامزدهای سیاسی، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند و در صورت عدم برگشت آن‌ها، ایکس امکان پذیر تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد تبلیغات خود در سال جاری را از دست بدهد.

تذکر روزنامه اصلاح طلب به تندروها اصولگرا/ باور کنید دولت سیزدهم رفته و دولت چهاردهم آمده_خبردار
ادامه مطلب

ماه قبل در گزارشی حرف های شده می بود که اپل به‌ همراه شرکت‌های فرد دیگر ازجمله دیزنی خرید تبلیغات ایکس را به‌علت پست‌های یهود‌ستیزانه ایلان ماسک متوقف کرده‌اند. اکنون بر پایه گزارش نیویورک تایمز، تعداد این شرکت‌ها درحال افزایش است و تصمیم تبلیغ‌کنندگان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد ایکس داشته باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

مطابق گزارش تایمز، Airbnb بیشتر از یک میلیون دلار از تبلیغات خود در ایکس را متوقف کرده و این مقدار برای نتفلیکس ۳ میلیون دلار است. ایکس این چنین امکان پذیر به‌علت توقف کمپین‌های تبلیغاتی زیرمجموعه‌های مایکروسافت ۴ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. اوبر و کوکاکولا دو برند معروف فرد دیگر می باشند که تصمیم گرفته‌اند خرید تبلیغات از ایکس را متوقف کنند.

بارش‌های زمستانی‌ هم به داد افتآب در ایران نرسید
ادامه مطلب

بایکوت تبلیغات در ایکس توسط شرکت‌های بزرگ

مشکل بین ا‌یکس و تبلیغ‌کنندگان آن از گزارش گروه ناظر رسانه Media Matters اغاز شد که مطابق آن، شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک، تبلیغات وب‌سایت خود را در کنار محتواهای یهودستیزانه مشخص می کند؛ ادعایی که علتشد ماسک از سازمان ناظر بر رسانه‌ها شکایت کرده و این چنین از تبلیغ‌کنندگان به‌گفتن سرکوبگران آزادی گفتن یاد کند.

ایکس در شکایت خود حرف های که Media Matters عمداً محیطی را تشکیل کرده می بود تا تبلیغات در کنار این «محتواهای حاشیه‌ای» نمایش یابند. بااین‌حال، اشکار نیست که این اتفاق دقیقاً چطور رخ می‌داد. «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل این شرکت نیز در پستی از ایکس دفاع کرد و او گفت که تبلیغ اپل فقط برای دو کاربر در کنار محتواهای نامطلوب نمایش داده شده که یکی از آن‌ها Media Matters بوده است.

تماشای رونالدو 15 دقیقه 50 میلیون_خبردار
ادامه مطلب

این نهاد ناظر در بیانیه خود شکایت ایکس را «بی نتیجه» خواند و او گفت مشتاقانه آماده است تا در دادگاه پیروز بشود.

 





منبع :


دیجیاتو








منبع