اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۴

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024


به همان اندازه که این یک تاکتیک به خوبی تثبیت شده در استراتژی دیجیتال مارکتینگ است، تا این مدت هم تعداد بسیاری از افراد در شگفتی می باشند که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست. اینفلوئنسرها اکنون بخشی از زندگی روزمره افرادی می باشند که در وب به اختصاصی در رسانه های اجتماعی می باشند.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرها افرادی می باشند که توانایی برقراری ربط با مخاطبان، الهام بخشیدن به خواسته ها و اعمال و شکل دادن به ادراکات، نظرات و ترجیحات شخصی را دارند .این تأثیرگذاری توسط تأثیرگذارهای مرتبط در قسمت‌های خاص مقدور می‌بشود. آنچه توانایی آنها را در تأثیرگذاری تا این حد بالا می برد، عرصه ساز ساختن مخاطب است. با گذشت زمان، این افراد در هنر تعامل با گروه های نزدیک تسلط یافتند. در نتیجه، اینفلوئنسرها صدای قابل توجهی برای نظر، قبول و خواست دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک تاکتیک بازاریابی است که  برندها را با اینفلوئنسرها مرتبط می کند تا با مخاطب مقصد ربط برقرار کند . اینفلوئنسرها به لطف توانایی سخن بگویید با جایگاه هایشان، به گفتن نمایندگان برخی از برندها دیده می شوند. هر شرکتی می تواند روی این چنین نفوذی حساب کند، فرقی نمی کند بزرگ یا کوچک باشد. دستیابی به هر مخاطبی امکان پذیر است چون اینفلوئنسرها تنها افرادی نیستند که میلیون ها جستوجو کننده دارند.

برخی از میکرو اینفلوئنسرها به جایگاه‌های کوچک‌تری می‌رسند، اما می‌توانند سطح بالایی از تبدیل را تشکیل کنند که به سود شرکت‌هایی است که مخاطبان مقصد آنها افت یافته است. اینفلوئنسرها زیاد تر شریک برندها می شوند. در روبه رو، آنها به ترویج محصولات و خدمات به مخاطبان خود پشتیبانی می کنند. طبیعتاً افرادی که بر فالوورهای شما تأثیر می گذارند در بین مخاطبان مقصد شما می باشند. اینفلوئنسرها با تشکیل محتوای خاص مخاطب خود را تشکیل می کنند. یقیناً پیروان آنها کاری را که انجام می دهند دوست دارند که نقطه شروعی برای تحت تأثیر قرار گرفتن است.

برنامه رییس‌جمهور نهم برای بهبود حال بازار کار چه باید باشد؟ / حاج‌اسماعیلی: گسترش بازار کار دیگر از طریق راه حلهای سنتی مقدور نیست_خبردار
ادامه مطلب

اشکال گوناگون شراکت با اینفلوئنسرها

شکل های مختلفی از شراکت وجود دارد. برخی از اینفلوئنسرها فقط محصولات را دریافت می‌کنند و از خدمات رایگان لذت می‌برند و در مرحله سپس به پایگاه خود ارتقا خواهند داد . در این مورد، یک سیستم تبادل وجود دارد. با این حال، سودآورترین گزینه برای اینفلوئنسرها وقتی است که با برندها قرارداد امضا می کنند . به این ترتیب آنها به نمایندگان واقعی تبدیل می شوند و برای تبلیغ مداوم برند و محصولات آن پول دریافت می کنند.

نقش سفیران برند

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

هنگامی در رابطه بازاریابی اثرگذار سخن بگویید می کنیم، این چنین مهم است که به یاد داشته باشیم که برخی از افراد سفیران برند می شوند .آنها به گفتن افرادی از اهمیت بالایی انتخاب می شوند که  عکس آنها با برند مرتبط باشد .این احتمالا بیشترین سطحی باشد که یک اینفلوئنسر می تواند به آن برسد، چون تا وقتی که او تحت قرارداد باشد، نماینده رسمی برند خواهد می بود. آنها دیگر در کمپین های گاه به گاه وجود نخواهند داشت، اما قسمت مهمی از  استراتژی بازاریابی خواهند می بود و همیشه در خدمت شرکت خواهند می بود.

«سیاه بازی» در جمعه سیاه/ به اسم تخفیف گرانفروشی می‌کنند_خبردار
ادامه مطلب

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اکنون که می دانید اینفلوئنسر مارکتینگ چیست، زمان آن است که بفهمید چرا اینقدر سودمند است و به پیروزی تبدیل شده است. چندین عامل قوت این تاکتیک را توضیح می دهد:

۱.برای هر برندی قابل دسترسی است

هیچ محدودیتی در رابطه اینفلوئنسر مارکتینگ وجود ندارد. شرکت‌ها از قسمت‌های گوناگون مخاطبان خود را دارند وهمیشه یک اثرگذار وجود خواهد داشت که بتواند تأثیرگذاری و تمایل به مصرف تشکیل کند. همه چیز در رابطه یافتن فرد مناسب برای نمایندگی برند شما است. طبق معمولً برندهای کوچکتر با افراد کمتر مشهور، اما با قوت نفوذ بالا، حتی وقتی که مخاطبان کوچکی را مورد خطاب قرار می دهند شریک می شوند.

۲. ظرفیت تبدیل بالا

اینفلوئنسرها قبلاً حتی قبل از این که یک برند خاص آنها را به گفتن نماینده یا سفیر انتخاب کند مخاطب تشکیل کرده اند. به این علت، شرکت‌ها فقط فردی را انتخاب می‌کنند که در همان جایگاهی که در آن کار می‌کنند، اثرگذار باشد. این امکان اندوخته گذاری دقیق را با شانس بیشتری برای بازدهی موفق فراهم می کند. از آنجایی که اینفلوئنسرها اکنون رابطه محکمی با مخاطبان خود دارند،  آزادی کاملی برای پیشنهاد محصولات و خدمات دارند . برندها وقتی که یک اثرگذار را برای نمایندگی انتخاب می کنند، به جستوجو تبدیل می گردند. این عمل های می تواند خرید، بازدید از یک وب سایت یا جستوجو کردن یک صفحه رسانه اجتماعی باشد.

۳. آگاهی از برند

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند نفر مشتری بالقوه می باشند اما تا این مدت برند شما را نمی شناسند؟ یکی از نقش های اینفلوئنسرها این است که دقیقاً کسب و کار شما را به جایگاهی که تحت تأثیر قرار می دهند اراعه دهد. تحکیم آگاهی از برند  یکی از مزایای مهم وقتی است که در رابطه اینفلوئنسر مارکتینگ و نکات مثبت آن سخن بگویید می کنیم. اگرچه وفاداری مخاطبان مهم است، افزایش پایگاه مصرف کننده شما نیز قیمت بسیاری دارد. اگر وقتی که توسط اینفلوئنسرها به برندها معارفه می شوند، گمان مصرف بیشتری دارند، این تاکتیک پتانسیل بالایی برای تشکیل آگاهی از برند دارد.

ترفندهای کاهش هزینه واردات کالا از چین و امارات
ادامه مطلب

۴. مطمعن

اگر مردم آنچه را که اینفلوئنسرها پیشنهاد می کنند بخرند، به این معنی است که زیاد قابل مطمعن می باشند. مشتریان همیشه به جستوجو روابط مستحکم با برندهای معتبر می باشند که پیشنهاد ها را حتی مهم تر می کند. اگر عموم مردم به آنچه اینفلوئنسرها می گویند مطمعن کنند، باید به گفتن افرادی که نماینده نام برند می باشند دیده شوند. در هر عرصه ای از زندگی ما، اعتبار الزامی است و این در عادات مصرفی تفاوتی ندارد. هنگامی نوبت به انتخاب یک اینفلوئنسر می رسد، الزامی است که بدانیم آیا آنها قابل مطمعن می باشند یا خیر. به هر حال، برند شما این کیفیت را در طول ربط با مخاطب مقصد جذب خواهد کرد.

۵.ROI عالی

بودجه های بازاریابی همیشه آنقدر زیاد نیستند، به این علت ملزوم است بدانید که چطور آنها را به بهترین شکل مدیریت کنید.  بازاریابان زیاد تر به نوشته مالی فکر می کنند و خبر خوب این است که نتیجه می دهد. قیمت اندوخته گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ را دارد چون هزینه آن در قیاس با سود به دست آمده کم است.

اینفلوئنسر مارکتینگ چطور کار می کند؟

برخی مفاهیم اساسی تاکتیک های بازاریابی اثرگذار را شکل می دهند. ما در رابطه دسترسی مخاطبان، بازارهای گوناگون و تأثیرگذاران محتوا سخن بگویید می کنیم.

۱.انواع محتوا

مرور خاطرات انفجار ساختمان آلمان در پنج سال پیش
ادامه مطلب

راه های مختلفی برای دستیابی به مخاطب وجود دارد. اینفلوئنسرها با در نظر گرفتن این که مخاطب شما در کدام یک از این کانال ها قرار دارد، در پلتفرم های گوناگون محتوا تشکیل می کنند  .برندها این چنین باید  انواع محتوایی را که می خواهند محصولات و خدماتشان تبلیغ بشود در نظر بگیرند . به این ترتیب، مخاطب می تواند کمپین ها را کاملاً فهمیدن و تجسم کند. انواع مهم محتوا عبارت هستند از:

  • پست ها و استوری های اینستاگرام؛
  • پست های شبکه های اجتماعی؛
  • وبلاگ های یوتیوب؛
  • پادکست ها؛
  • پست های وبلاگ

۲. قسمت های بازار

شرکت‌هایی از قسمت‌های گوناگون بازار به جستوجو نتایج با اینفلوئنسر مارکتینگ می باشند، هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما در برخی بازارها، اینفلوئنسرها طبق معمولً دسترسی بیشتری دارند. از جمله موارد مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مد و زیبایی
  • ورزش ها
  • فن آوری
  • بازی ها
  • غذا و سلامت
  • سیاست و اخبار

۳. سطح نفوذ

اینفلوئنسرها تنها افرادی نیستند که برندها را برای ترویج میل به مصرف نمایندگی می کنند. برای تعداد بسیاری از آنها، نظرات آنها مرتبط ترین قسمت است که در واقع آنها را به گفتن اثرگذار قرار می دهد. به این علت،  سطوح مختلفی از اینفلوئنسرها وجود دارد که می توانند به روش های گوناگون تبدیل اعتبار شوند، همانند:

  • سلبریتی ها
  • رهبران افکار کلیدی، همانند روزنامه نگاران، کارشناسان، و دانشگاهیان
  • کارشناسان یک نوشته
  • ورزشکاران
  • نوازندگان

چطور یک رویکرد بازاریابی اینفلوئنسر تشکیل کنیم؟

مهمتر از دانستن این که بازاریابی اثرگذار چیست، فهمیدن مرحله های اساسی در تشکیل رویکردی به آن الزامی است.

۱.اثرگذار را انتخاب کنید که با مخاطبان شما ربط برقرار کند

اول از همه، این در رابطه شناخت مخاطب مقصد شما است. اگر برند شما دارای  شخصیت خریدار تعریف شده باشد ، این کار آسان تر خواهد می بود. شما باید  فردی را انتخاب کنید که تأثیر بسیاری بر شخصیت شما داشته باشد و بتواند به تعداد بسیاری از افراد دسترسی اشکار کند و با آنها ربط برقرار کند. این چنین بازدید کنید که اینفلوئنسر چه نوع محتوایی تشکیل می کند. این ضمانت می کند که شخصی که انتخاب می کنید برند و محصولات شما را به بهترین شکل تبلیغ می کند.

زنگ خطر برای ایرانیان ساکن دبی به صدا درآمد/ دستگیری پاول دورف مطلب فرانسه به امارات می بود!_خبردار
ادامه مطلب

۲. کمپین بازاریابی را تنظیم کنید

امکانات مختلفی برای کمپین هایی وجود دارد که یک فرد با نفوذ می تواند آن را تبلیغ کند. آنها می توانند کار مستمری را انجام بدهند و همیشه برند و محصولات آن را تحکیم کنند، به گفتن یک سفیر. از نظر دیگر، اینفلوئنسرها نیز محصولات جدیدی را با کمپین های راه اندازی گاه به گاه معارفه می کنند. همیشه یک برنامه کاملاً تعریف شده داشته باشید و قوت دسترسی این نفوذ را بازدید کنید. این به برندها اجازه می دهد تا از این تاکتیک بیشترین منفعت را ببرند.

۳. نتایج را اندازه گیری کنید

اندازه گیری نتایج مبنا هر استراتژی بازاریابی است و با تأثیرگذاران تفاوتی ندارد. به این علت، بازدید کنید که آنها  از طریق عمل های برنامه ریزی شده چه مقدار برای شرکت شما تشکیل کرده اند .برای مثال، یک ROI خوب، نشان می دهد که بازاریابی اثرگذار شما نتیجه می دهد. به این علت همیشه برای گسترش کمپین هایی از این نوع عمل کنید.

جمع بندی

اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی بازاریابی شما به طور فزاینده‌ای در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد و مخاطبان مختلفی را در کانال‌های گوناگون به دست می‌آورد. به این علت، منفعت گیری از آن را برای افزایش پایه سرنخ و تبدیل خود در نظر بگیرید.

انتهای نوشته/ منبع



منبع