افت ۵۰ درصدی زمان زمان سفر با کشتی برقی سوئدی

کاهش ۵۰ درصدی مدت زمان سفر با کشتی برقی سوئدی


به نقل از تجارت‌نیوز، تعداد بسیاری از شهرهای سراسر جهان، حمل‌ونقل عمومی پاک و کارآمد را راهی حیاتی برای افت انتشار کردن کربن خود می‌دانند. برای شهرهای دارای آبراه، کشتی با فناوری پیشرفته سوئد می‌تواند به زودی استاندارد جدیدی تشکیل کند.

کشتی تازه P-12 کاندلا، سازنده قایق‌های برقی، با منفعت گیری از فناوری پیشرفته هیدروفویل، شدت و برد بیشتری را نسبت به دیگر کشتی‌های مسافربری برقی اراعه می‌دهد.

کشتی برقی سریع و کم‌مصرف‌

به نقل از یورونیوز، این کشتی می‌تواند با شدت ۳۰ گره در ساعت (۵۶ کیلومتر در ساعت) حرکت کند و تا ۳۰ مسافر را حمل کند. این شدت زیاد سریع تر از دیگر کشتی‌های مسافربری برقی است.

آخرین مطالب
چرا به آمریکا مطمعن کردید و یک میلیارد دلار از ذخایر را از دست دادید؟
ادامه مطلب

فناوری هیدروفویل با قرار دادن بال‌های فیبر کربنی زیر کشتی، آن را از آب خارج می‌کند و علتکاهش کشش می‌بشود. این کار به کشتی اجازه می‌دهد با مصرف انرژی کمتری حرکت کند.

کاندلا می‌گوید: «فناوری کشتی P-12 در قیاس با کشتی‌های دیزلی که اکنون مسافران را در استکهلم جابه‌جا می‌کند، تا ۹۵ درصد انتشار کردن کربن را افت می‌دهد.»

این کشتی این چنین از محدودیت شدت ۱۲ گره در استکهلم معاف است، چون هیچ موجی از خود به جای نمی‌گذارد. . امواجی که توسط جابجایی قایق در آب تشکیل می‌بشود که با شدت افزایش می‌یابد و می‌تواند کشتی‌های دیگر را دچار کند یا تبدیل فرسایش خط ساحلی بشود.

کشتی P-12 تا این مدت در حال آزمایش است، اما قرار است در جولای سال آینده بین حومه استکهلم اکرو و مرکز شهر به گفتن بخشی از یک پروژه آزمایشی ۹ ماهه داخل خدمت بشود.

چین نمونه های خاک ماه را به زمین بازگرداند_خبردار
ادامه مطلب

این کشتی زمان سفر از اکرو با وسایل نقلیه عمومی معمولی را از ۵۵ دقیقه به ۲۵ دقیقه افت می‌دهد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و تکنولوژی، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ایران وجهان را در وب سایت خبردار دنبال کنید.

از کشتی‌های برقی در کدام شهرها می‌توان منفعت گیری کرد؟

کاندلا امیدوار است که شهرهای دیگر نیز از این فناوری منفعت گیری کنند. این شرکت در حال مذاکره با شهرهایی همانند سانفرانسیسکو، نیویورک و ونیز برای خرید کشتی‌های هیدروفویل برقی است.

گوستاو همینگ، نایب رئیس هیئت اجرایی منطقه‌ای در استکهلم، می‌گوید: که پایتخت سوئد در کشتی است.

وی در ادامه فرمود: جاه طلبی برای منطقه استکهلم، گسترش حمل‌ونقل عمومی بر روی آب است، چون ما فکر می‌کنیم که این یکی از کلیدهای دلنشین‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی است.

در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۶.۲ میلیون سفر با قایق حمل‌ونقل عمومی در منطقه استکهلم انجام شد. در حالی که ترافیک قایق‌ها قسمت کوچکی از کل سیستم حمل‌ونقل عمومی باقی مانده است، اما سریع‌ترین رشد حمل‌ونقل عمومی بعد از همه‌گیری کرونا است.

جهان آنالوگ تا این مدت کار می‌کند؟
ادامه مطلب

همینگ که در یک روز سرد پاییزی به آب‌های آزاد استکهلم نگاه می‌کند، می‌گوید: «جاده‌های ما شلوغ می باشند و ساخت راه‌های تازه زیاد پرهزینه و سازگار با محیط‌زیست نیست. اما اینجا ما زیرساخت‌های سنتی خود را داریم و هیچ ترافیکی روی آب وجود ندارد.»

چشم‌انداز آینده برای کشتی‌های هیدروفویل برقی

منفعت گیری از هیدروفویل‌ها برای بالا بردن یک کشتی از آب برای افت کشش تازه نیست. طراحان کشتی بیشتر از یک قرن است که این فناوری را آزمایش کرده‌اند، اما هزینه‌ها و مسائل نگهداری مانع از پذیرفتن گسترده آن شده است.

با این حال، مواد فیبر کربن سبک وزن تازه ناظر برگشت این فناوری در قایقرانی منحصر به فرد می بود. با موتورهای الکتریکی کارآمد و هزینه‌های بالا برای سوخت‌های سنتی، در قسمت حمل‌ونقل عمومی نیز تولدی مجدد اشکار کرده است.

قیمت ماشین امروز 16 آذر 1402/ اوج‌گیری رکود در بازار ماشین
ادامه مطلب

صنعت دریایی تحول می‌کند؟

صنعت دریایی برای تحول آماده است. در سطح جهانی، چندین کشتی مسافربری هیدروفویل برقی در دست طراحی یا به طور فعال در حال گسترش می باشند. در انگلیس، Artemis Technologies برنامه‌های خود را برای یک کشتی هیدروفویل کاملاً برقی برای فعالیت در ایرلند شمالی بین بلفاست و نزدیک بنگور، در اغاز سال آینده اظهار کرده است.

یقیناً، برای این که این فناوری به طور کامل مؤثر باشد، زیرساخت‌های عمومی نیز باید با آن سازگار شوند. این کار شامل گسترش ایستگاه‌های شارژ باتری برای کشتی‌ها و تشکیل مسیرهای آبی ایمن برای هیدروفویل‌ها است.

با این حال، پتانسیل این فناوری برای تحول حمل‌ونقل عمومی آبی زیاد زیاد است. کشتی‌های هیدروفویل برقی سریع تر، پاک‌تر و کارآمدتر می باشند و می‌توانند نقش مهمی در افت انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای ایفا کنند.

افزایش دارایی های ارزی کشور_خبردار
ادامه مطلب

رابین کوک از آژانس حمل‌ونقل سوئد می‌گوید: «صنعت دریایی برای تحول آماده است، به‌اختصاصی برای ارتباطات در مسافت‌های مختصر.»

وی اصرار کرد که زیرساخت‌های عمومی باید با آخرین تغیرات همگام باشند و حتی از طریق مشوق‌ها این کار را تشویق کنند.

یک قسمت مهم برقی‌سازی وقتی است که کشتی‌ها از طریق منبع تغذیه خشکی به بنادر متصل خواهد شد و در اینجا بنادر نقش زیاد مهمی ایفا می‌کنند تا مطمعن حاصل بشود که زیرساخت‌ها برای این اتصالات وجود دارد.

با دقت به مزایای کشتی‌های هیدروفویل برقی، انتظار می‌رود که این فناوری در سال‌های آینده در حمل‌ونقل عمومی آبی نقش مهم‌تری ایفا کند.











منبع